Sunday, April 26, 2009

Spider - Katalis

Bagaimana bisa ku melupakanmu
Pemilik wajah yang meruntun di kalbu
Sekali tersenyum berzaman ku rindu
Dalam lena masih juga mimpikanmu



Semakin ku nafi semakin manjadi
Semakin ku lawan semakin tertawan



Sedar, sedar hujung mata
Tertitis tangisan tak terungkap kata



Tiap nafas mengutus ghairah dan rindu
Mendesakku gadai maruah diriku
Haruskah ku tunduk mengalah padamu
Sedang cinta menuntutku mendugamu



Sedar, sedar hujung mata
Tertitis tangisan tak terungkap makna



Janjikan ku dapat biar kau ku rayu
Kerana hidup tak bermakna tanpamu



Sedar, sedar hujung mata
Tertitis tangisan tak terungkap kata


Sedar, sedar hujung mata
Tertitis tangisan tak terungkap makna


Sedar, sedar hujung mata
Tertitis tangisan tak terungkap kata

Wednesday, April 22, 2009

Lemon-T - Kekasihku Diambil Orang

Biarlah aku luah segala
Pahit getir yang kupendamkan
Semoga terkikis sayang
Sengsaraku keranamu


Dahulu pernah engkau berjanji
Kan setia ke akhir hayat
Kita merancang bina mahligai
Atas dasar cinta suci


Dari hari ke hari
Semakin sayang padamu
Apa saja yang kau mahu aku turutkan
Kau pinta kujujur selalu
Dan setia bersamamu
Walaupun ada kala hatiku kau guris


Sedangkan aku menunggu hari yang paling bahagia
Kau pula merubahkan fikiran
Mudahnya kau memutuskan hubungan
Sedangkan kau belum tunaikan impian kita


Hari ini kau gembira
Mungkin esok kau berduka
Kuberserah pada Tuhan
Menentukannnya


Dahulu pernah engkau berjanji
Kan setia hingga ke akhir hayat
Kita merancang bina mahligai
Atas dasar cinta suci

Sunday, April 19, 2009

hmm..

malam tadi aku duk dengar ulangan Fulamak Carta SMS Sinar..tetibe lak ade lagu May - Sendiri..terasa cam lagu aku lak..heheh..so ape lagi..aku melalak la nyanyi lagu tu..sambil wat2 macam gumbire je depan membe2 aku..hmm..ape la nak jadi nih..
meh nyanyi sama2..


May - Sendiri


Dinginnya di malam ini suasana pilu..
Terkenang daku kembali sejarah silam..


Setelah engkau pergi sepi hatiku..
Terpadamlah api cinta musnah harapan...


Mengapa engkau sanggup berubah fikiran
Hanya kerana peristiwa itu..
Kau hancurkan kota cinta yang kita bina bersama..
Dimasa yang lalu..


Kini aku terus terseksa
Oleh kepalsuan cintamu..
Tinggallah aku sendiri..
Menanggung derita ini...


Setelah engkau pergi tertutup hatiku..
Tak mungkin bercinta lagi..
Biarku sendiri...

Thursday, April 16, 2009

Romantis

mase mule2 kecewa..ni la lagu yg kurasakan paling menyiat2 perasaan aku..

Spring - Romantis


Bagaimana
Harus kita meneruskan
Percintaan yang terluka
Masa lalu
Andainya kau sendirian
Dan kau masih lagi mencariku
Di sini aku menanti mu

Kenangi saat indah kau dan aku
Waktu itu hidup kita romantisnya
Kita pun berlari-lari mengejar ombak
Di pantai kasih
Akhirnya aku kau tinggalkan

( 1 )
Sejarah cintaku yang lalu oh...
Hanyalah ujian bagimu
Seandainya kau perlukan aku
Ku masih ada di sini
Seandainya aku tiada lagi
Simpanlah cintaku
Di dadamu oh... sayang
Cuba kau ingat kembali
Masa lalu
Kasihku teguh buatmu
Walaupun terluka namun ku bersabar
Dan masih menyayangi
Andainya kau ada yang lain
Waktu ini
Apalah dayaku lagi
Terpaksalah aku membawa diriku
Dan hanya Tuhan saja yang mengerti

( ulang dari 1 )
Kalau aku mengelamun sendirian
Berderai airmata di pipiku
Kerana terlalu pilunya hatiku
Kau pergi dariku tanpa pesan
Di sudut hatiku yang terluka ini
Terpahat namamu
Kaulah kekasih

Monday, April 13, 2009

abang...
sampainya hatimu..
benarkah besar sekali kesalahanku?..
benarkah tiada ruang lagi untuk diriku di dalam hatimu??..
benarkah kesalahanku tak lagi kau mahu maafkan??..
Ya Allah..
benarkah aku punca kemusnahan hubungan ini??..
tiadakah caranya untuk aku memperbaiki keadaan??..


abang..
mengapa keras benar hatimu?..
tidakkah kau tahu aku terlampau menyayangimu sepenuh hatiku??..
aku masih mengharapkanmu..
meskipun kutahu kau bukan lagi milikku..
dan kau juga mencurangiku..


pulanglah sayang..
aku tak dapat hidup menanggung kenangan ini berseorangan..
pulanglah..
kerana kau yang masih kucinta...

Cinta sejati adalah ketika dia mencintai orang lain, dan kamu masih mampu tersenyum, sambil berkata: aku turut bahagia untukmu

Bahagiakah aku?..
dia pergi tanpa berkata apa2 pun padaku..
dia pergi tanpa mengetahui bahawa aku dah pun tahu dia curang dgnku..
dia tinggalkan aku dgn menyatakan aku bersalah di atas kesilapanku..
dia tinggalkan aku ketika aku masih percayakan dia..

tahukah kau tiada siapa pun dapat menggantikanmu dihatiku??..
tahukah kau bahawa cinta ini masih teguh walau pun aku tahu kau mencurangi aku??
tahukah kau setiap malam aku berdoa utk kebahagiaan kau??..

pernahkah kau teringat segala kenangan kita bersama??..
pernahkah kau terfikir betapa aku mengorbankan segalanya hanya untukmu??..
pernahkah kau merasakan bagaimana sekiranya kau berada di tempatku skrg??..

hati..tenanglah kau..
menangislah andai itu yang mampu membuat kau tenang..
hati..janganlah kau kecewa..

Tuhan itu Maha Adil..
tentu ada hikmah di sebalik apa yang terjadi..
Tenanglah..segalanya akan kembali pulih...

Sunday, April 12, 2009

Permulaanku Disini...

assalamualaikum..
hari ni bermula la blog baru ggoddess..
sebagai permulaan tak perlulah aku menceritakan sepenuhnya mengenai diriku..
biarla diari ni yg jadi saksi perkenalan ggoddess ngn penatap diari ni..
actually dah lama ggoddess nak wat personal blog camni..
tp slalu xde mase..diari ni hanya la luahan hati ggoddess..so sesape yg ade nak bg2 nasihat atau pape ke sudi2kan la komen k??..


Salam Perkenalan!!!..


~G-Goddess~