Saturday, March 27, 2010

mengimbau kenangan lalu..

HARI INI DALAM SEJARAH..


pada hari ni..setahun yang lalu..
aku penah terpisah ngn abg sementara..
sementara ke..?dekat 2 bulan jugak..
sebab ape..? byk jugak sebabnya..
kejelesan aku yang melampau..
kebodohan aku..
tapi perkara setahun yang lalu tu aku rase buat aku sedikit matang dalam menilai kasih sayang abg..
buat aku percaya bahawa kita tak patut sayangkan seseorang dengan sepenuh hati..
sebab ape?..sebab bila kita kecewa..seluruh hati kita akan hancur sama..
jadi kalo kita simpan separuh hati kita ni..kita akan ada kekuatan untuk bangkit semula..
aku bersyukur sangat masa setahun yang lalu ada kawan2 dan orang2 yang bantu aku..
walaupun aku dapat bangkit semula dri kesedihan dan kekecewaan..
namun sesekali kedua2nya datang kembali menyebabkan hati aku sakit lagi..


lagi satu..perkara setahun lepas tu buat aku jadi kurang mempercayai orang2 disekeliling aku..
termasuklah abang..
ntah la..sekali aku ditipu..susah aku nak percaya lagi..


aku bersyukur jugak sebab aku langsung tak bertemu dengan mamat durjana yang hampir menjahanamkan hubungan aku ngan abang dulu..
walaupun tinggal di pekan yang sama..dan dia sendiri bekerja ditempat yang sama ngan abang..
aku tak pernah lagi bertemu muka ngn dia..
kadang-kadang je bertembung kereta...tapi tak nampak muka sebab tinted kereta masing2 gelap..
aku pun xtau ape patut aku buat kalo terserempak ngan mamat tu lagi..
pernah jugak sekali dua dia cuba berhubung dengan aku..tapi aku ignorekn aje..
smpai satu tahap aku bgtau kat abg..then abg marah die..
pas pada tu dah xde lgsg...bagus la..aku malas nak amik tau hal dia..
lantak pi la dia nak jadi apa pun..


sekarang..selepas setahun yang lalu..
aku dan abg semakin ok..kdg2 jeles la jugak..
tapi aku masih pegang pada kata2 abg yang sekali dulu..
biar sejeles mana pun..aku tetap diamkan diri..
buat macam biasa..sebab aku tau..dia tetap dengan aku...


Ya Allah..lindungilah kami dari perbuatan aniaya orang..
panjangkanlah jodoh kami..
dan tunaikanlah hasrat kami..
amiinnn..

No comments:

Post a Comment